Odchudzanie z Krystianem – cel, motywacja, ćwiczenia

Odchudzanie z Krystianem było łatwą i przyjemną “podróżą”. Podopieczny był świadomy założonego celu, zmotywowany, potrafiący ćwiczyć oraz świetnie zarządzający czasem.
Czego chcieć więcej?badania_laboratoryjne_bełchatów

Na starcie wykonaliśmy badania krwi. Po ich analizie nie stwierdzono żadnych zdrowotnych problemów oraz zaburzeń hormonalnych, co ułatwiło nam cały proces. Składały się na niego tylko 4 popularne elementy o których wszyscy wiedzą, ale nie zawsze potrafią się ich trzymać. Oto one:

 

DIETA

Aby dojść do wyznaczonego celu, potrzebowaliśmy wprowadzić odpowiednią dietę bogatą w wysokiej jakości produkty. Odchudzanie rozpoczęliśmy od 4500 ty kcal, bo – jak wynikało z dzienniczka żywieniowego – tyle mnie więcej Krystian spożywał na co dzień. Krystian preferował kuchnię “prostą” i łatwą w przygotowaniu. Opieraliśmy się na produktach dostępnych na lokalnym targowisku i sklepie oraz takich, które możemy zamówić przez Internet.

Przez cały ten okres wprowadzaliśmy różny stosunek makroskładników i stopniowo ograniczaliśmy podaż kalorii. Okresowo zwiększaliśmy ją ze względu na zwiększenie wrażliwości na leptynę, a także w celu poprawy samopoczucia Krystiana.

 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

16251182_1320587038001080_1418659909_oW przypadku Krystiana nie było z tym problemu. Wprowadziliśmy 4 sesje treningowe w tygodniu oraz dwie sesje biegowe w postaci gry w piłkę nożną. Co 4 tygodnie staraliśmy się zmieniać cykl tak, aby nie podopieczny nie stracił zainteresowania treningami i nie popadł w stagnację.

 

SUPLEMENTACJA

Wprowadziliśmy WitD3/K2 4000 UI, cyklicznie kreatynę oraz odżywkę białkową dla szybszego i łatwiejszego sposobu uzupełnienia w diecie. Do tego wprowadzaliśmy przyprawy, które zawierają piperynę, kapsaicynę, kurkuminę oraz cynamon. Myślę, że każdego stać na tego typu dodatki, które poprawiają ogólny stan organizmu.

 

 

HIGIENA SNU

Punkt równie ważny, jak poprzednie. O tym, jak ważną rolę dla naszego zdrowia i jakości życia odgrywa sen, powiedziano już dość. Naukowcy dowodzą, że powinniśmy spać 7-8 godzin dziennie, pomiędzy 22/23 a 6/7 rano. Przypuszczam, że unormowanie snu w znacznym stopniu przyczyniło się do odchudzenia Krystiana.

 

Cały proces trwał około 10 miesięcy. Prawdopodobnie nadprogramowych kilogramów można było pozbyć się szybciej, ale czy warto się spieszyć i igrać z naszym zdrowiem?Kamil blog